Ask the judge

Модератори: magiclunatic, Ste, Dreamfall, GB, ivkost

Re: Ask the judge

Мнениеот alvian на Вто Окт 24, 2017 12:39 am

В никакъв случай не говорим за заяждане. Цитирам пак от този линк, най-горното релевантно:

Triggered abilities that do nothing except create delayed triggered abilities automatically resolve without requiring acknowledgment. Awareness of the resulting delayed trigger must be demonstrated at the appropriate point.
The first sentence implies that it is impossible to miss, for example, Grave Betrayal’s triggered ability. However, the second sentence means that the delayed triggered ability itself, which makes a visible change to the game state, may be missed if not acknowledged by the time it would first matter. If Ned’s creature dies while Abe controls a Grave Betrayal, the trigger happens. However Abe can still miss the resulting delayed trigger by later passing the turn without returning the creature to the battlefield or otherwise calling attention to the ability. This is a concession to the way players play. The delayed triggers creation isn’t “relevant” but its resolution is.
Spoiler:
Изображение
Аватар
alvian
Infernal Spawn of Evil
 
Мнения: 3386
Регистриран на: Чет Фев 03, 2011 4:46 pm

Re: Ask the judge

Мнениеот thegodfather на Вто Окт 24, 2017 7:47 am

Така де, ама съм чувал, че не всяко отсъждане е by the book.
Ако хипотетичната ситуация е следната - ти си забравяш бога, на следващия ход ти играя discard, ти държиш само земи и нищо не се променя. След ход ти се сещаш за бога, връщаш го и биеш с него - това отново ли е "шанс за теб, че не си оцелил с дискарда", както е с тапаутването? Идеята на правилата е на първо място да не оставят място за експлоатация .... това правило със сигурност остава такова ... :roll:
... без да си мърдам и пръста ги късам,
на който си може му връзва, деца ...
thegodfather
Jace, the Mind Sculptor
 
Мнения: 2468
Регистриран на: Съб Яну 24, 2009 11:15 pm

Re: Ask the judge

Мнениеот GB на Вто Окт 24, 2017 8:49 am

thegodfather написа:Така де, ама съм чувал, че не всяко отсъждане е by the book.
Ако хипотетичната ситуация е следната - ти си забравяш бога, на следващия ход ти играя discard, ти държиш само земи и нищо не се променя. След ход ти се сещаш за бога, връщаш го и биеш с него - това отново ли е "шанс за теб, че не си оцелил с дискарда", както е с тапаутването? Идеята на правилата е на първо място да не оставят място за експлоатация .... това правило със сигурност остава такова ... :roll:

вероятно си прав. винаги някой може да направи нещо, което да се опитва да се възползва от политиката. а ако вместо дискард изиграеш някакъв рандъм грейвярд хейт, кой точно се е експлоатирал?
допълнително, противника ако има желание да избегне това, може да посочи бога преди да си изиграе дискарда, това брои ли се за експлоатация?
съдията, съдията...
Аватар
GB
Emrakul, the Aeons Thorn
 
Мнения: 1793
Регистриран на: Пон Фев 23, 2009 1:03 pm
Местоположение: около или в софия, повечето време.

Re: Ask the judge

Мнениеот GB на Вто Окт 24, 2017 8:57 am

alvian написа:В никакъв случай не говорим за заяждане. Цитирам пак от този линк, най-горното релевантно:

Triggered abilities that do nothing except create delayed triggered abilities automatically resolve without requiring acknowledgment. Awareness of the resulting delayed trigger must be demonstrated at the appropriate point.
The first sentence implies that it is impossible to miss, for example, Grave Betrayal’s triggered ability. However, the second sentence means that the delayed triggered ability itself, which makes a visible change to the game state, may be missed if not acknowledged by the time it would first matter. If Ned’s creature dies while Abe controls a Grave Betrayal, the trigger happens. However Abe can still miss the resulting delayed trigger by later passing the turn without returning the creature to the battlefield or otherwise calling attention to the ability. This is a concession to the way players play. The delayed triggers creation isn’t “relevant” but its resolution is.

така е. тригърат на бога е изпуснат, едва ли някой би спорил по въпроса. наказанието за това е "нищо". след това започваме да гледаме как да поправим получената ситуация (това се описва в секциите "философия" и особено в "additional remedy".) четейки там, виждаме как този тригър никога не изтича и затова го изпълняваме веднага (или в началото на следващата фаза, по избор на противника).
съдията, съдията...
Аватар
GB
Emrakul, the Aeons Thorn
 
Мнения: 1793
Регистриран на: Пон Фев 23, 2009 1:03 pm
Местоположение: около или в софия, повечето време.

Re: Ask the judge

Мнениеот alvian на Вто Окт 24, 2017 9:44 am

Аз разбирам много добре какво казваш относно конкретния казус. Примера ми беше свързан с коментара

GB написа:по принцип, тези документи се четат ред по ред, отгоре надолу... първо прочитаме първия ред, ако може да се приложи, караме по него. ако не, минаваме на следващия ред.
Spoiler:
Изображение
Аватар
alvian
Infernal Spawn of Evil
 
Мнения: 3386
Регистриран на: Чет Фев 03, 2011 4:46 pm

Re: Ask the judge

Мнениеот GB на Вто Окт 24, 2017 10:33 am

alvian написа:Аз разбирам много добре какво казваш относно конкретния казус. Примера ми беше свързан с коментара

GB написа:по принцип, тези документи се четат ред по ред, отгоре надолу... първо прочитаме първия ред, ако може да се приложи, караме по него. ако не, минаваме на следващия ред.

еми добре, така се четат, тригъра може да се изпусне. да, добре, изпуска го някой, но после какво става?
вариант 1: никой никога не се сеща за изпуснатия тригър => никой никога не занимава съдиите или правилата с него
вариант 2: някога се сеща някой за него и гледаме какво се прави => най-напред се разбираме, че е трябвало да има тригър, а той не се е случил, значи попадаме в тази категория. после четем нататък във философията... първо, искаме да видим дали човек не е чийтнал, изпускайки си тригъра (тук влиза хипотезата на годфадъра малко по-горе, ама той винаги ще ти каже, че лъже достатъчно добре, за да не го хване никой). второ, проверяваме на кого е тригъра, кой се е сетил или не се е сетил за него. гледаме също дали някой не е избързал с цел да пропусне другия тригъра и някаквите такива допълнителни условия. след като приключим с това, минаваме на допълнителните неща за правене, за да поправим ситуацията. там е описано в кои случаи се изпълнява тригъра веднага, в кои се дава възможност на противника да избира, в кои просто не го изпълняваме, в кои случаи даваме уорнинг и т.н. в конкретния случай още на първата точка пише ясно какво трябва да направим

така по-ясно ли е?
съдията, съдията...
Аватар
GB
Emrakul, the Aeons Thorn
 
Мнения: 1793
Регистриран на: Пон Фев 23, 2009 1:03 pm
Местоположение: около или в софия, повечето време.

Re: Ask the judge

Мнениеот venski на Вто Окт 24, 2017 10:39 am

alvian написа:
However Abe can still miss the resulting delayed trigger by later passing the turn without returning the creature to the battlefield or otherwise calling attention to the ability.

Това което цитираш показва как се пропуска trigger. Това което Бенев показва е как се третира тригър след като всички си стиснем ръцете че е изпуснат. За бога всички сме съгласни че е изпуснат, та остава да измислим как се handle-ва тази ситуация. Additional remedy секцията казва "Тоя тригър дори да бъде изпуснат не expire-ва".

Това което аз разбирам от цялата ситуация е че на Competitive и Professional REL, за да можеш да играеш изцяло спокойно покрай пропуснати тригъри трябва да познаваш не само Comprehensive Rules, не само Tournament Rules, а и Infraction Procedure Guide. Така ще знаеш кога какво може да се случи.

От друга страна много искам да попитам Бенев - кога точно е момента в който за този пропуснат тригър ще кажеш "Твърде много неща са се случили и решения са взети базирано на това че той е в гроба. It's too late да го връщаме в ръка."? Наистина ли в твоята глава този тригър никога не expire-ва и винаги ще го resolve-неш?
Последна промяна venski на Вто Окт 24, 2017 12:04 pm, променена общо 1 път
Damage doesn't kill creatures! State-based actions kill creatures!
Goshe написа:Goblins are red, Merfolk are blue. Couldn't care less, Tendrils for 22? #mtglove
#mtgjudge написа:(2/10/2015 7:19:07 PM) Anonycat: suggest that they run a $10,000 buy in no-limit Texas Hold'em event, and do so at Gunfight REL
Аватар
venski
Border Patrol
 
Мнения: 3164
Регистриран на: Пон Яну 31, 2011 12:58 pm
Местоположение: South by South-West

Re: Ask the judge

Мнениеот thegodfather на Вто Окт 24, 2017 10:57 am

venski написа:От друга страна много искам да попитам Бенев - кога точно е момента в който за този пропуснат тригър ще кажеш "Твърде много неща са се случили и решения са взети базирано на това че той е в гроба. It's too late да го връщаме в ръка."? Наистина ли в твоята глава този тригър никога не expire-ва и винаги ще го resolve-неш?

Добре формулиран въпрос :) Малко започвам да се плаша, че е по-добре да напомняш на опонента си да си върне бога, вместо да го чакаш да се сети след 3 хода, когато си се tap-out-нал .... :)
... без да си мърдам и пръста ги късам,
на който си може му връзва, деца ...
thegodfather
Jace, the Mind Sculptor
 
Мнения: 2468
Регистриран на: Съб Яну 24, 2009 11:15 pm

Re: Ask the judge

Мнениеот GB на Вто Окт 24, 2017 11:01 am

venski написа:От друга страна много искам да попитам Бенев - кога точно е момента в който за този пропуснат тригър ще кажеш "Твърде много неща са се случили и решения са взети базирано на това че той е в гроба. It's too late да го връщаме в ръка."? Наистина ли в твоята глава този тригър никога не expire-ва и винаги ще го resolve-неш?

какво става в моята глава в този случай няма особено значение. ако не го третирам по този начин, как обяснявам решението си след това? било на играч, било на друг съдия?
общи положения в ИПГ написа:The Head Judge may not deviate from this guide’s procedures except in significant and exceptional circumstances or a situation that has no applicable philosophy for guidance.

в този случай има буквално директно описано какво следва да се направи, не съм убеден защо въобще следва да се мисли за други решения...
може би просто не ми се занимава с обвинения в несправедливост и/или пристрастност, ама това е :roll:
освен това, както казахме по-горе, сигурно ще е правилно да се попита човека с тригъра защо го е забравил толкова, особено ако наличието му в гроба е било релевантно за нещо (примерно за делириум, знам ли). честно да си кажа, не съм супер убеден дали и доколко наличието на една карта в гроба много често е основата за взимане на решения, на теб често ли ти се случва?
съдията, съдията...
Аватар
GB
Emrakul, the Aeons Thorn
 
Мнения: 1793
Регистриран на: Пон Фев 23, 2009 1:03 pm
Местоположение: около или в софия, повечето време.

Re: Ask the judge

Мнениеот venski на Вто Окт 24, 2017 11:10 am

GB написа:честно да си кажа, не съм супер убеден дали и доколко наличието на една карта в гроба много често е основата за взимане на решения, на теб често ли ти се случва?

Доста често ми се случва да взимам решения базирано на това че дадена карта НЕ Е в РЪКАТА на противника ми. Това че внезапно може да се окаже там (дори след като сме играли няколко хода и сме treid-нали някакви креатури) е това което ме притеснява.
Damage doesn't kill creatures! State-based actions kill creatures!
Goshe написа:Goblins are red, Merfolk are blue. Couldn't care less, Tendrils for 22? #mtglove
#mtgjudge написа:(2/10/2015 7:19:07 PM) Anonycat: suggest that they run a $10,000 buy in no-limit Texas Hold'em event, and do so at Gunfight REL
Аватар
venski
Border Patrol
 
Мнения: 3164
Регистриран на: Пон Яну 31, 2011 12:58 pm
Местоположение: South by South-West

Re: Ask the judge

Мнениеот alvian на Вто Окт 24, 2017 11:54 am

GB написа:така по-ясно ли е?


Не. Също толкова ясно е.

В момента ситуацията е "Не ми се задълбава и отказвам да потвърдя наличието на проблем в IPG-то."
Spoiler:
Изображение
Аватар
alvian
Infernal Spawn of Evil
 
Мнения: 3386
Регистриран на: Чет Фев 03, 2011 4:46 pm

Re: Ask the judge

Мнениеот Ste на Вто Окт 24, 2017 12:06 pm

Извинявам се че повдигнах въпроса :mrgreen:
Ste
Infernal Spawn of Evil
 
Мнения: 9642
Регистриран на: Сря Яну 21, 2009 11:11 pm
Местоположение: Сливен / София

Re: Ask the judge

Мнениеот FaceOfGod на Вто Окт 24, 2017 12:08 pm

Аз не виждам проблем в случая да се процедира както с другите тригъри! Зябравил си го, ок. Питат опонента ти иска ли,тригъра да се качи на стака! Отговорът е НЕ! освен ако опоне та ти няма майка и баща първи братовчеди и готово! Ако е необходимо да се запише отделен член или подточка за точно тоя случай!...
Най-доброто TO на България е в Скопие!; Най-хубавият клуб на България е ... във Варна!
http://ophan.org/

Look, one thing is like that you need to understand about ... not just warcraft 3 or rts but sports or competition or any discipline in general ... is that you first must have the desire to achieve a goal and then you do everything that you can to achieve the goal!
G.
Аватар
FaceOfGod
Infernal Spawn of Evil
 
Мнения: 2822
Регистриран на: Чет Яну 22, 2009 12:14 am
Местоположение: На небето

Re: Ask the judge

Мнениеот FaceOfGod на Вто Окт 24, 2017 12:10 pm

Ste написа:Извинявам се че повдигнах въпроса :mrgreen:

Всъщност е супер важно, просто става дума за най-добрия и силен wincondition в стандарт..няма как да не стане дискусия особено когато отсъжданията покрай картата са меко казано нелепи и неуместни!
Най-доброто TO на България е в Скопие!; Най-хубавият клуб на България е ... във Варна!
http://ophan.org/

Look, one thing is like that you need to understand about ... not just warcraft 3 or rts but sports or competition or any discipline in general ... is that you first must have the desire to achieve a goal and then you do everything that you can to achieve the goal!
G.
Аватар
FaceOfGod
Infernal Spawn of Evil
 
Мнения: 2822
Регистриран на: Чет Яну 22, 2009 12:14 am
Местоположение: На небето

Re: Ask the judge

Мнениеот thegodfather на Вто Окт 24, 2017 12:25 pm

Тука малко изскачаме от темата - нелепи и неуместни няма как да са отсъждания, които са продиктувани от правилата. Случаят с Обзедат преди време беше доста подобен, но все пак ... доста различен. Опитвам се (и като гледам - не само аз) да разбера доколко винаги в този случай се отсъжда "by the book" ... доколкото разбирам, отговорът е винаги ...
... без да си мърдам и пръста ги късам,
на който си може му връзва, деца ...
thegodfather
Jace, the Mind Sculptor
 
Мнения: 2468
Регистриран на: Съб Яну 24, 2009 11:15 pm

Re: Ask the judge

Мнениеот GB на Вто Окт 24, 2017 2:44 pm

venski написа:Това че внезапно може да се окаже там (дори след като сме играли няколко хода и сме treid-нали някакви креатури) е това което ме притеснява.

ми ако си изтегли втори бог? това притеснява ли те? :) иначе да, прав си, има несигурност в цялата работа. но това дали е по-зле от преди години, когато беше задължително ти да кажеш на противника си да си вземе бога в ръка, искаш или не?

alvian написа:В момента ситуацията е "Не ми се задълбава и отказвам да потвърдя наличието на проблем в IPG-то."

ми... аз си мисля, че съм задълбавал доста в този документ. за мен няма вътрешни противоречия в него, или поне съм успял да си изясня философията как точно да процедирам. да, има недоизяснени моменти, но хората отдавна са си казали, че не се и опитват да покрият 100% от случаите. или пък аз нещо не разбирам, в който случай - бира да ми обясниш по-конкретно?

FaceOfGod написа:Аз не виждам проблем в случая да се процедира както с другите тригъри! Зябравил си го, ок. Питат опонента ти иска ли,тригъра да се качи на стака! Отговорът е НЕ! освен ако опоне та ти няма майка и баща първи братовчеди и готово! Ако е необходимо да се запише отделен член или подточка за точно тоя случай!...

всъщност, точно това се е случило - хората са написали отделен член за този случай (и няколко подобни други). дори са го сложили на такова място, че да е трудно да се пропусне. явно са имали нещо наум! (и това нещо е, че искат хората да могат да си играят с картите, дори и като временно са забравили за тях.)

thegodfather написа:Случаят с Обзедат преди време беше доста подобен, но все пак ... доста различен.

какво точно го прави съществено различен? това, че обзедат се връща направо на полето, докато това е в ръката ти и трябва да го кастваш после, за да дадеш възможност на противника да го контрира? ;) с голяма доза сигурност философията е точно същата.
съдията, съдията...
Аватар
GB
Emrakul, the Aeons Thorn
 
Мнения: 1793
Регистриран на: Пон Фев 23, 2009 1:03 pm
Местоположение: около или в софия, повечето време.

Re: Ask the judge

Мнениеот GB на Вто Окт 24, 2017 2:48 pm

между другото, не съм убеден, че тази дискусия има повече почва в тази тема. като че ли всички са наясно вече как работи това според текущата философия, та ако трябва да се обсъжда нещо повече, може би да се направи нова тема, с релевантните цитати в нея? благодаря.
съдията, съдията...
Аватар
GB
Emrakul, the Aeons Thorn
 
Мнения: 1793
Регистриран на: Пон Фев 23, 2009 1:03 pm
Местоположение: около или в софия, повечето време.

Предишна

Назад към Правилата на играта

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта