Ask the judge

Модератори: magiclunatic, Ste, Dreamfall, GB, ivkost

Re: Ask the judge

Мнениеот GB на Пет Окт 13, 2017 8:19 pm

venski написа:Второто умение на Scarab God-а създава delayed triggered ability, което гласи "At the beginning of your end step return this card to its owner's hand." Това си е обичайно triggered ability, което има визуално изражение върху board state-а, така че спокойно можеш да го пропуснеш и да оставиш лошия да untap-не. На Competitive REL fix-а за подобна грешка (в случай че бъде хваната навреме) е да се даде възможност на опонента да избере дали да сложи trigger-а на stack-а в текущия момент или...

... или малко по-късно. ;) статията е почти права, поради следното:
IPG написа:Additional Remedy
=================
Three types of triggered abilities do not expire and resolve immediately if they are discovered:
• ...
• ...
• A delayed triggered ability that changes the zone of one or more objects defined when the ability was created. For this trigger, the opponent chooses whether to resolve the ability the next time a player would get priority or when a player would get priority at the start of the next phase.

един вид, не е следващия край на хода, а малко по-рано, евентуално (следващата фаза може да е комбат, примерно).

Сте(или Венски, или някой друг), искаш ли да обяснявам повече, или това стига? сигурно бих могъл да вляза в някакви подробности по коя да е от точките или фразите по-горе.
съдията, съдията...
Аватар
GB
Emrakul, the Aeons Thorn
 
Мнения: 1812
Регистриран на: Пон Фев 23, 2009 1:03 pm
Местоположение: около или в софия, повечето време.

Re: Ask the judge

Мнениеот Ste на Пет Окт 13, 2017 9:49 pm

Да, но все пак е само ако опонента иска (тоест надали). Мерси за потвърждението.
Ste
Infernal Spawn of Evil
 
Мнения: 9732
Регистриран на: Сря Яну 21, 2009 11:11 pm
Местоположение: Сливен / София

Re: Ask the judge

Мнениеот GB на Съб Окт 14, 2017 10:00 am

Ste написа:Да, но все пак е само ако опонента иска (тоест надали). Мерси за потвърждението.

хич не е само ако опонента иска. той може да каже кога, не дали.

(Едит) а основната причина да може и това е, за да не се появяват внезапни блокъри насред комбат :)
съдията, съдията...
Аватар
GB
Emrakul, the Aeons Thorn
 
Мнения: 1812
Регистриран на: Пон Фев 23, 2009 1:03 pm
Местоположение: около или в софия, повечето време.

Re: Ask the judge

Мнениеот Ste на Съб Окт 14, 2017 10:52 am

Ааа, чак сега го прочетох внимателно. Екстра, мерси много!
Ste
Infernal Spawn of Evil
 
Мнения: 9732
Регистриран на: Сря Яну 21, 2009 11:11 pm
Местоположение: Сливен / София

Re: Ask the judge

Мнениеот alvian на Съб Окт 14, 2017 3:12 pm

За да де случи това, не трябва ли owner-a на scarab god да обяви delayed trigger-a, когато бога умира?
Spoiler:
Изображение
Аватар
alvian
Infernal Spawn of Evil
 
Мнения: 3567
Регистриран на: Чет Фев 03, 2011 4:46 pm

Re: Ask the judge

Мнениеот venski на Съб Окт 14, 2017 4:15 pm

Създаването на delayed trigger-а не влияе визуално върху играта, така че се приема че се е случил дори без да го посочиш.
Damage doesn't kill creatures! State-based actions kill creatures!
Goshe написа:Goblins are red, Merfolk are blue. Couldn't care less, Tendrils for 22? #mtglove
#mtgjudge написа:(2/10/2015 7:19:07 PM) Anonycat: suggest that they run a $10,000 buy in no-limit Texas Hold'em event, and do so at Gunfight REL
Аватар
venski
Border Patrol
 
Мнения: 3310
Регистриран на: Пон Яну 31, 2011 12:58 pm
Местоположение: South by South-West

Re: Ask the judge

Мнениеот johnny_combo_player на Съб Окт 14, 2017 4:17 pm

just to make sure - убиват ми скараб года, следващият ход атакувам, опонента блокира, в комбат трейдваме кричъри слагам си един о кричърите в гроба, правейки го виждам че имам скараб год и просто мога да кажа -а, забравил съм го да си го върна, ама са ще оправим нещата и да си върна бога в ръка ?!?! Наистина ??
Виж пичага , препоръчвам ти да отидеш на курва, че май отдавна си на сухо, да ти помогне жената, а не да ми се правиш тука на девата от света гваделупа,която помага на всички и дава "безценни" съвети.

Изображение
Аватар
johnny_combo_player
Infernal Spawn of Evil
 
Мнения: 7414
Регистриран на: Сря Фев 04, 2009 8:56 pm
Местоположение: Софето

Re: Ask the judge

Мнениеот GB на Пон Окт 16, 2017 8:29 pm

след като викнеш съдия, да. също ако ти се случва често, ще те гледам подозрително...
съдията, съдията...
Аватар
GB
Emrakul, the Aeons Thorn
 
Мнения: 1812
Регистриран на: Пон Фев 23, 2009 1:03 pm
Местоположение: около или в софия, повечето време.

Re: Ask the judge

Мнениеот magiclunatic на Пет Окт 20, 2017 8:32 pm

Следващата фаза е да можеш да си върнеш атаката след като ти изиграят комбат трик.
Аватар
magiclunatic
He, who paints the earth red
 
Мнения: 10823
Регистриран на: Сря Яну 21, 2009 10:14 pm

Re: Ask the judge

Мнениеот GB на Съб Окт 21, 2017 5:41 pm

magiclunatic написа:Следващата фаза е да можеш да си върнеш атаката след като ти изиграят комбат трик.

ъъъ, нямам идея това откъде дойде, ама досега не съм чувал някой да си връща атаката току-така, особено не и след допълнителна информация.
съдията, съдията...
Аватар
GB
Emrakul, the Aeons Thorn
 
Мнения: 1812
Регистриран на: Пон Фев 23, 2009 1:03 pm
Местоположение: около или в софия, повечето време.

Re: Ask the judge

Мнениеот johnny_combo_player на Съб Окт 21, 2017 10:03 pm

GB написа:
magiclunatic написа:Следващата фаза е да можеш да си върнеш атаката след като ти изиграят комбат трик.

ъъъ, нямам идея това откъде дойде, ама досега не съм чувал някой да си връща атаката току-така, особено не и след допълнителна информация.

"В края на миналия ход съм циклирал Eternal Dragon" беше шега. "В края на миналия комбат ми е умрял бога" е реалност :!:
Виж пичага , препоръчвам ти да отидеш на курва, че май отдавна си на сухо, да ти помогне жената, а не да ми се правиш тука на девата от света гваделупа,която помага на всички и дава "безценни" съвети.

Изображение
Аватар
johnny_combo_player
Infernal Spawn of Evil
 
Мнения: 7414
Регистриран на: Сря Фев 04, 2009 8:56 pm
Местоположение: Софето

Re: Ask the judge

Мнениеот thegodfather на Съб Окт 21, 2017 10:21 pm

Бенев - все пак ... в тези ситуации би трябвало да зависи и какво точно се е случило, колко време е минало и т.н. :roll:
... без да си мърдам и пръста ги късам,
на който си може му връзва, деца ...
thegodfather
Infernal Spawn of Evil
 
Мнения: 2617
Регистриран на: Съб Яну 24, 2009 11:15 pm

Re: Ask the judge

Мнениеот GB на Пон Окт 23, 2017 3:38 pm

thegodfather написа:Бенев - все пак ... в тези ситуации би трябвало да зависи и какво точно се е случило, колко време е минало и т.н. :roll:

разбира се, че зависи какво точно се е случило - ако бога ти е в гроба поради дискард примерно, няма да се върне. по въпроса за колко време е минало, ще цитирам пак един документ, който управлява решенията ми в подобни обстоятелства:
IPG написа:Three types of triggered abilities do not expire and resolve immediately if they are discovered:
+
Пак там написа:Triggered abilities are common and invisible, so players should not be harshly penalized when forgetting about one.

този конкретен тригър е доста подобен например на онзи от гайст - добре е ангела да се махне, добре е и това да се върне в ръката ти. Или някое фликърнато човече - доста глупаво би било, ако случайно се разсееш и каквото си спасил с Flickerwisp се окаже, че всъщност няма да се върне, нали? ;)
съдията, съдията...
Аватар
GB
Emrakul, the Aeons Thorn
 
Мнения: 1812
Регистриран на: Пон Фев 23, 2009 1:03 pm
Местоположение: около или в софия, повечето време.

Re: Ask the judge

Мнениеот alvian на Пон Окт 23, 2017 3:42 pm

Тук не трябва ли да има някаква преценка trigger-a кой го контролира и съответно beneficial ли е за controller-a дейба ...
Spoiler:
Изображение
Аватар
alvian
Infernal Spawn of Evil
 
Мнения: 3567
Регистриран на: Чет Фев 03, 2011 4:46 pm

Re: Ask the judge

Мнениеот GB на Пон Окт 23, 2017 3:44 pm

alvian написа:Тук не трябва ли да има някаква преценка trigger-a кой го контролира и съответно beneficial ли е за controller-a дейба ...

опа. прав си напълно, а аз явно съм уморен днес. редактирах горния пост.
съдията, съдията...
Аватар
GB
Emrakul, the Aeons Thorn
 
Мнения: 1812
Регистриран на: Пон Фев 23, 2009 1:03 pm
Местоположение: около или в софия, повечето време.

Re: Ask the judge

Мнениеот venski на Пон Окт 23, 2017 3:51 pm

GB написа:
thegodfather написа:Бенев - все пак ... в тези ситуации би трябвало да зависи и какво точно се е случило, колко време е минало и т.н. :roll:

разбира се, че зависи какво точно се е случило - ако бога ти е в гроба поради дискард примерно, няма да се върне. по въпроса за колко време е минало, ще цитирам пак един документ, който управлява решенията ми в подобни обстоятелства:
IPG написа:Three types of triggered abilities do not expire and resolve immediately if they are discovered:
+
Пак там написа:Triggered abilities are common and invisible, so players should not be harshly penalized when forgetting about one.

този конкретен тригър е доста подобен например на онзи от гайст - добре е ангела да се махне, добре е и това да се върне в ръката ти. Или някое фликърнато човече - доста глупаво би било, ако случайно се разсееш и каквото си спасил с Flickerwisp се окаже, че всъщност няма да се върне, нали? ;)

Може да прозвучи като заяждане, но actually е сериозен въпрос: Наистина ли няма значение колко време е минало и какво се е случило?

Пример: Бога ми умира и понеже съм Венски забравям да си го върна. 1-2 хода по-късно опонента ми, който играе UB контрол с милиони counter spell-и се тапаутва, аз си казвам колко удобно бих могъл да резолвна някакъв същество сега, сещам се за бога си и викам съдия да обясня как съм си пропуснал тригъра.

Не е ли някакси редно да бъда наказан за това че съм си пропуснал тригъра?
Damage doesn't kill creatures! State-based actions kill creatures!
Goshe написа:Goblins are red, Merfolk are blue. Couldn't care less, Tendrils for 22? #mtglove
#mtgjudge написа:(2/10/2015 7:19:07 PM) Anonycat: suggest that they run a $10,000 buy in no-limit Texas Hold'em event, and do so at Gunfight REL
Аватар
venski
Border Patrol
 
Мнения: 3310
Регистриран на: Пон Яну 31, 2011 12:58 pm
Местоположение: South by South-West

Re: Ask the judge

Мнениеот GB на Пон Окт 23, 2017 4:03 pm

venski написа:Не е ли някакси редно да бъда наказан за това че съм си пропуснал тригъра?

по принцип, наказанието за пропуснат тригър е... "нищо". (има само ъпгрейд клаузи.) след това разрешаването на всякакви възникнали казуси е по-скоро въпрос на философия. в случая философията е, че искаме хората да си играят картите, с които са дошли да играят, а не да ги гледат завистливо някъде отдалеч.
ако се беше сетил два хода по-рано, противникът ти е нямало да се тапаутне сигурно? ми ако е така, лошо за нея/него.
бил си наказан, че два хода си седял без бог в ръката. противникът ти какво точно би сторил, ако просто си го топдекнеш в този момент? :roll:
съдията, съдията...
Аватар
GB
Emrakul, the Aeons Thorn
 
Мнения: 1812
Регистриран на: Пон Фев 23, 2009 1:03 pm
Местоположение: около или в софия, повечето време.

Re: Ask the judge

Мнениеот alvian на Пон Окт 23, 2017 4:08 pm

venski написа:Може да прозвучи като заяждане, но actually е сериозен въпрос: Наистина ли няма значение колко време е минало и какво се е случило?

Пример: Бога ми умира и понеже съм Венски забравям да си го върна. 1-2 хода по-късно опонента ми, който играе UB контрол с милиони counter spell-и се тапаутва, аз си казвам колко удобно бих могъл да резолвна някакъв същество сега, сещам се за бога си и викам съдия да обясня как съм си пропуснал тригъра.

Не е ли някакси редно да бъда наказан за това че съм си пропуснал тригъра?


Амааа ...

https://blogs.magicjudges.org/rules/ipg2-1/ написа:If the ability was missed prior to the current phase in the previous turn, instruct the players to continue playing.
If it’s been more than a turn since the trigger was missed, the ability is skipped with no further resolution. Remember, though, that if that ability were detrimental for the controlling player, he or she should still receive a penalty no matter how long it’s been.


И това горното е релевантно и за отговора на Бенев, който аз считам, че е грешен в случая. Независимо от тълкуванието :)
Последна промяна alvian на Пон Окт 23, 2017 4:10 pm, променена общо 1 път
Spoiler:
Изображение
Аватар
alvian
Infernal Spawn of Evil
 
Мнения: 3567
Регистриран на: Чет Фев 03, 2011 4:46 pm

Re: Ask the judge

Мнениеот venski на Пон Окт 23, 2017 4:09 pm

alvian написа:Амааа ...

https://blogs.magicjudges.org/rules/ipg2-1/ написа:If the ability was missed prior to the current phase in the previous turn, instruct the players to continue playing.
If it’s been more than a turn since the trigger was missed, the ability is skipped with no further resolution. Remember, though, that if that ability were detrimental for the controlling player, he or she should still receive a penalty no matter how long it’s been.

Тук става дума за miss-натите тригъри, които не са от списъка не-expire-ващи
Damage doesn't kill creatures! State-based actions kill creatures!
Goshe написа:Goblins are red, Merfolk are blue. Couldn't care less, Tendrils for 22? #mtglove
#mtgjudge написа:(2/10/2015 7:19:07 PM) Anonycat: suggest that they run a $10,000 buy in no-limit Texas Hold'em event, and do so at Gunfight REL
Аватар
venski
Border Patrol
 
Мнения: 3310
Регистриран на: Пон Яну 31, 2011 12:58 pm
Местоположение: South by South-West

Re: Ask the judge

Мнениеот GB на Пон Окт 23, 2017 5:12 pm

alvian написа:
https://blogs.magicjudges.org/rules/ipg2-1/ написа:If the ability was missed prior to the current phase in the previous turn, instruct the players to continue playing.
If it’s been more than a turn since the trigger was missed, the ability is skipped with no further resolution. Remember, though, that if that ability were detrimental for the controlling player, he or she should still receive a penalty no matter how long it’s been.


И това горното е релевантно и за отговора на Бенев, който аз считам, че е грешен в случая. Независимо от тълкуванието :)

по принцип, тези документи се четат ред по ред, отгоре надолу. (това не е опит да се заяждам, макар и да разбирам, че май звучи така.) първо прочитаме първия ред, ако може да се приложи, караме по него. ако не, минаваме на следващия ред. респективно, ако сме приложили нещо, може да се наложи да пропуснем някаква част от следващите, които са алтернативи. сигурно може да се мисли специално за това като за някаква сравинтелно сложна nested if's структура, ако тази аналогия помага. по този повод, като по-нагоре пише "resolve immediately", хич не питам кога се е случило и дали е било преди повече от ход.
съдията, съдията...
Аватар
GB
Emrakul, the Aeons Thorn
 
Мнения: 1812
Регистриран на: Пон Фев 23, 2009 1:03 pm
Местоположение: около или в софия, повечето време.

ПредишнаСледваща

Назад към Правилата на играта

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта